Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]
"1980: Ha megnövök, ralilegenda leszek! - Lancia Delta"
"Az 1979-ben bemutatott Lancia Deltát Giorgetto Giugiaro tervezte, rá egy évre nyert az autó 369 ponttal. A második Opel Kadett 301, a harmadik Peugeot 505 pedig 199 pontot kapott. Az olasz autó képében egy komfortos, jó futóművű, modern belsővel rendelkező, ötajtós kompakt hódította el a pálmát. Svédországban is árulták Saab 600 néven. A svédek keze nyomán az autó alkalmasabbá vált a hideg éghajlaton való használatra, és rozsdatűrő képessége is javult.

A Deltát 15 éven keresztül gyártották, kezdetben 1,3-as és 1,5-ös benzinmotorokkal, a kisebb teljesítménye 75, a nagyobbé 85 lóerő volt. 1986-ig 135 971 darab készült belőlük. 1982-től megjelent a vérbő 1.6 GT, ilyennel üldözi Alain Delon a rosszfiúkat egyik-másik zsarus filmjében. '86-ban érkezett az 1.6 HF Turbo, majd a HF 4WD és az Integrale.

Nem akármilyen karrier kezdődött a homologizációs céllal gyártott turbómotoros, összkerékhajtású HF 4WD színrelépésével. 1995 ccm Garrett-töltővel, 165 lóerő, viszkókuplung, hátulsó Torsen-diffi, 56/44 arányú nyomatékelosztás. A HF 4WD-vel 1987-ben meg is nyerték a rali vb-t, és a következő öt évben szintúgy, akkor már Integraléval és Evoluzionéval. A fejlesztés során létrehozott Integrale nyolcszelepesként 185, tizenhat szeleppel pedig 205 lóerős. A 16 V változatok hajtása már 47/53 arányú elöl és hátul. Az 1991-től készülő Evoluzione (Evo 1, majd Evo 2) 210 és 215 lóerős. Utóbbi 5,7 másodperc alatt gyorsul százra, az első HF 4WD 7,8-as idejéhez képest elég pöpec eredmény.
[ image disabled ]
A Delta-szörnyeteg S4 mindössze kétszáz példányban készült, szintén verseny-igények miatt. A hátsó-középmotoros 1,8-asban kompresszoros (Volumex Abarth) és turbós feltöltést (KKK) kombináltak a turbólyuk kiküszöbölésére. Az autó ezzel utcai változatban 6 alatt volt százon. Na és. Na és? A B-csoportos raliversenyekre épített példányok gyenge 550 lóerőt teljesítettek, papíron 3,3 másodperces gyorsulással, ami nem hivatalosan inkább 2,7 volt...

A világszerte nagy rajongótáborral rendelkező Lancia Delta útját különleges szériák szegélyezik. Közülük is talán a legegyedibb az "Ügyvéd", Signore Giovanni Agnelli kedvére mindössze két példányban megépített, 250 lóerős Cabrio. Hja, aki egy autógyár feje..."

A teljes cikk megtalálható az origon: Az évek autói - 1980-1984
Írta Admin - szerda 20 december 2006 - 01:00:00email valakinek Nyomtatóbarát változat
Lancia orultek Angliaban is!!!
Sziasztok,

Lancia orultek meg ezen a szigetorszagon is vannak es a www.lanciamotorclub.co.uk-n meg is nezhetitek oket.

Amennyire BMW es Honda imadok az angolok nagyon is megleponek talaltam hogy vannak azert meg itt normalis egyenek is!!! :-)

A club 1947-ben alakult es mindenfele es a Lancia modellek csodalatat tuzte ki celjaul az 1906-os modellekkel kezdve!

Legfobb celjuk a szakszeru tanacsadas a Lancia autok uzemeltetesevel es minel hosszabb idore valo megtartasanak elosegitese. Alkatresz csere. Tagjaik nem csak angolok hanem az vilag minden reszerol.

Remelhetoleg hamarosan ez a magyar Lancia Klub is kinovi magat olyan szinture mint ez az angol klub es minel tobben dobbenhetnek ra, hogy egy "Lancia" lakozik bennuk!!!

Monika
[Beküldte Moncsogi]
Írta Admin - péntek 06 október 2006 - 15:52:27email valakinek Nyomtatóbarát változat
Befejezik a 3.2-es V6-os Lancia Thesis gyártását. ;-(
A Fiat nyilatkozata szerint leállnak a Thesis-ek V6-os motorral történő szereléséről. A döntést azzal indokolták, hogy gazdaságtalan a gyártásuk mivel ebből a modellből alig néhány százat értékesítenek évente.
Viszont mivel a Thesis-ek eladási listáját amúgy is a dieselmotorral szerelet példányok vezetik, ezért a cég igérete szerint jön belőle a 2,4 literes 200 lovas diesel modell
Írta Admin - péntek 18 augusztus 2006 - 01:32:07email valakinek Nyomtatóbarát változat
Oldal:   <<      
This site is powered by e107, which is released under the terms of the GNU GPL License.